door naar tekst

ERIKS breidt in Nederland haar activiteiten uit

Van

Directie ERIKS group nv

Telefoon

5 mei 2004

Betreft

ERIKS BREIDT IN NEDERLAND HAAR ACTIVITEITEN IN AFDICHTINGSTECHNIEK UIT

De ERIKS-groep neemt via haar dochteronderneming ERIKS bv in Alkmaar per 15 mei 2004 alle activiteiten (asset deal) van Freudenberg Simrit bv in Naarden over.

Het boekenonderzoek is inmiddels afgerond en de contracten zijn getekend.

Freudenberg Simrit bv is een verkoopmaatschappij van de leidende en wereldwijd aanwezige producent van afdichtingen, Freudenberg Simrit KG, die haar hoofdzetel in Weinheim (omgeving Frankfurt/Main), Duitsland heeft. De activiteiten van de onderneming in Naarden bestaan uit de marketing, verkoop en deels veredeling van producten en diensten op het gebied van vooral afdichtingstechniek (hydraulische afdichtingen, oliekeerringen, O-ringen en rubber vormartikelen). Met een 10-tal medewerkers wordt een omzet van ca. € 2,6 mln. behaald. Freudenberg Simrit bv levert direct aan de industriële eindverbruikers, voornamelijk OEM-afnemers in Nederland.

Deze overname past in het beleid van de ERIKS-groep om haar positie in de verschillende kernactiviteiten te vernieuwen en te versterken.

Door deze overname:

• gaat ERIKS een strategische samenwerking aan met een van de wereldwijd leidende producenten van afdichtingen;
  • verhoogt ERIKS haar kennis van producten en applicaties en kan zij nieuwe markten betreden;
  • is ERIKS nog beter in staat een geïntegreerd concept rond de kernactiviteit afdichtingen aan te bieden (verbreding van het assortiment, product- en applicatiekennis, veredeling, logistieke dienstverlening);
  • neemt de omzet in de kernactiviteit afdichtingstechniek in Nederland toe tot ruim € 40 mln.
De overnamesom wordt volledig uit eigen middelen gefinancierd. Naar verwachting zullen de overgenomen activiteiten direct aan het resultaat bijdragen.

Vraag het ERIKS.
Om uw vraag snel te kunnen beantwoorden vragen wij u alle velden in te vullen. Dhr. / Mevr.
Land
*Dit zijn verplichte velden
Uw informatie wordt niet met derden gedeeld.
E-mailFacebookTwitterLinkedInGoogle+

This is a printed version of Hydraulic-Seal.info of ERIKS nv.
© ERIKS nv, 2016.